
18 marca 2025 roku o godzinie 13.00, w świetlicy Szpitala Zdrowia Psychicznego im. J. Bednarza w Świeciu, odbył się wyjątkowy wykład w ramach akcji „Lek a suplement”, organizowanej przez Polskie Towarzystwo Studentów Farmacji (PTSF). To wydarzenie zgromadziło ponad 80 pacjentów, którzy podczas godzinnego wykładu zapoznali się z podstawowymi pojęciami oraz zasadami bezpiecznego stosowania leków.
Prelegentem spotkania był Pan Filip Jankowski – student III roku kierunku Farmacja, przewodniczący PTSF – oddział Bydgoszcz, reprezentujący jednocześnie Wydział Farmaceutyczny CM UMK. Z pasją i profesjonalizmem przedstawił zagadnienia związane z racjonalnym stosowaniem terapii farmakologicznej, dostosowując przekaz do potrzeb słuchaczy. Jego wystąpienie wzbudziło żywe dyskusje, a uczestnicy chętnie dzielili się swoimi pytaniami i refleksjami.
W realizacji inicjatywy nieocenioną rolę odegrał Zespół ds. Promocji Wydziału Farmaceutycznego, reprezentowanego przez dr Ingę Dziembowską oraz Joannę Grześkiewicz, który zadbał o odpowiednią oprawę oraz dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Równie istotne było wsparcie Dziekana Wydziału Farmaceutycznego, dr. hab. Marka Foksińskiego, prof. UMK, którego zaangażowanie i poparcie dla tego projektu podkreślają wysoki poziom współpracy między uczelnią a środowiskiem medycznym. W wydarzeniu uczestniczyła także pani Giulia Sperduti – absolwentka La Sapienza University w Rzymie, która obecnie odbywa staż na Wydziale Farmaceutycznym w ramach programu Erasmus+. Jej obecność nie tylko podkreśliła międzynarodowy charakter inicjatywy, ale również stała się wyrazem pasji uczelni do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem,
Szpital Zdrowia Psychicznego im. J. Bednarza w Świeciu to placówka, która łączy tradycję z nowoczesnym podejściem do opieki zdrowotnej. Dzięki przyjaznej atmosferze i komfortowym warunkom, szpital nie tylko skutecznie wspiera proces leczenia, ale także aktywnie angażuje się w inicjatywy edukacyjne, promując zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów.
Atmosfera wydarzenia była pełna pozytywnej energii, a interdyscyplinarna współpraca między studentami, pracownikami naukowymi oraz personelem szpitala pokazała, jak nauka i praktyka mogą współgrać, tworząc przestrzeń do realnej zmiany na lepsze. Wykład stał się nie tylko źródłem cennej wiedzy, ale także inspiracją do podejmowania świadomych decyzji zdrowotnych przez pacjentów.