Kontakt ul. Jagiellońska 15, 85-067 Bydgoszcz,
e-mail: dziekfarm@cm.umk.pl

STAŻ ABSOLWENCKI STUDENTEK ANALITYKI MEDYCZNEJ

Laboratorium szpitala Klinički Bolnički Centar (KBC) w Rijece

Staż absolwencki w ramach Programu Erasmus+ po ukończeniu studiów na kierunku analityka medyczna odbyłyśmy w szpitalu uniwersyteckim Klinički Bolnički Centar (KBC) w Rijece (Chorwacja) w lipcu i sierpniu br. Obejmował on pracownie mikrobiologii, hematologii i koagulologii, analityki ogólnej oraz biologii molekularnej. Przez ten czas poznawałyśmy metody diagnostyczne, używane aparaty oraz organizację pracy w każdej z wymienionych pracowni. Dzięki temu mogłyśmy doświadczyć innych zasad prowadzenia diagnostyki laboratoryjnej niż ta obowiązująca w naszym kraju.

W trakcie pobytu w Chorwacji miałyśmy możliwość nie tylko doskonalenia umiejętności zawodowych, ale również komunikacyjnych i językowych. Uważamy, że ten staż pomógł nam podnieść nasze kompetencje, co na pewno wpłynie na naszą drogę zawodową.

Rijeka jest trzecim największym miastem Chorwacji, jednak nie cieszy się zbyt dużą popularnością wśród turystów. Wiąże się to z faktem, że jest to największy port handlowy, rybacki i tranzytowy w kraju. Dużym atutem miasta jest obecność pięknych plaż oraz bliskość atrakcyjnych, mniejszych miasteczek, do których miałyśmy okazję się wybrać. Podczas weekendów wybierałyśmy się na wycieczki na chorwackie wyspy jak Krk czy też Pag. Miałyśmy także okazję odwiedzić stolicę Chorwacji – Zagrzeb, dzięki czemu poznałyśmy nieco historii tego kraju. Udało nam się odwiedzić również miasta w pobliskich państwach. Zwiedziłyśmy Wenecję oraz Ljubljanę, w których odwiedziłyśmy muzea, spróbowałyśmy regionalnych potraw i cieszyłyśmy się pięknem przyrody.

Wyjazd na staż pozwolił na rozwinięcie kompetencji zawodowych, organizacyjnych
i lingwistycznych,, a w konsekwencji ułatwił nam znalezienie pracy w kraju. Dzięki Programowi Erasmus+ jesteśmy odważniejsze w podejmowaniu decyzji dotyczących zarówno życia zawodowego jak i prywatnego.

Składamy serdeczne podziękowania Panu Dziekanowi Wydziału Farmaceutycznego prof. dr hab. Stefanowi Kruszewskiemu za okazane zaangażowanie oraz pełnomocnikowi ds. mobilności dr hab. Arturowi Słomce, prof. UMK za bezcenną pomoc w załatwianiu formalności i wsparcie podczas realizacji planów związanych z wyjazdem.